HTML

Ezmiez?

"A legnagyobb utazást az cselekedte a Földön, aki legmesszebb bírt távozni a saját állatiságától." Gárdonyi Géza

Ti is megmondtátok

  • mokevar: @Ianas: Én már régóta azon a véleményen vagyok, hogy országot vezetni valóban hozzáértő, tapasztal... (2014.12.07. 23:07) Te miért is tüntetsz?
  • mokevar: @Littlewood: Igen, a Budapesti Slam klubban szoktam, amit a Kolorban tartanak. Ez azt hiszen, febr... (2014.04.03. 13:08) Venni vagy nem venni

Ha már unod a bulvár bullshit-et

2011.05.26. 14:34 mokevar

Mókuskerékben

Címkék: vers dalszöveg

 

Dolgozol reggel, nappal és éjjel,
Nem vagy elégedett az adózott bérrel,
Gürizel, hogy etesd az asszonyt, a családot,
Pokolba kívánod az egész világot.
 
Járulék ide, adó meg oda,
Nem lesz már vége ennek de soha,
Nyugdíjbiztosítás, TB meg egyebek,
Ami megmarad, azt viszi a hiteled.  
 
Beadtad ugye az adóbevallásod?
Ha nem, tudd meg komám, a sírodat ásod,
Mert utolér Téged a hatóság keze,
Mindent lát Ő, a nagytestvér szeme.
 
Büszkén pénzeled az államnak kerekét,
Támogatod szépen mint szülő a gyerekét,
Reménykedsz benne, ha nyugdíjas leszel,
Marad még miből majd farhátat veszel.
 
A munkaidőd valahogy egyre csak növekszik,
A céged meg piszokul csak arra törekszik,
Hajtsál, de keményen, prémium nélkül,
S felejtkezz el szépen a béremelésről.
 
Beadtad ugye az adóbevallásod?
Ha nem, tudd meg komám, a sírodat ásod,
Mert utolér Téged a hatóság keze,
Mindent lát Ő, a nagytestvér szeme.
 
Betegszabdság? Ugyan, nem voltál soha,
Hisz az már a lejtő egészen oda,
Le a munkanélküli hivatal elé,
Ha kapsz egy kis segélyt, még hálás is legyél.
 
Felébredsz hajnalban, szétszed az ideg,
Fizetni kell, de már megint kinek?
A gázszámla jön, s a házmester üldöz,
Végül a vízdíj ver majd a földhöz.  
 
Beadtad ugye az adóbevallásod?
Ha nem, tudd meg komám a sírodat ásod,
Mert utolér Téged a hatóság keze,
Mindent lát Ő, a nagytestvér szeme.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://copywrite.blog.hu/api/trackback/id/tr292934219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChPh 2013.05.13. 15:25:35

Nagyon jó :)

Én már februárban letudtam az egészet :D

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.13. 16:22:39

Állítólag József Attilának is voltak passzív évei, amikor az égadtavilágon semmi se jutott eszébe. Olyankor bemásolta régi verseit.

((Adam)) 2013.05.13. 16:33:09

Egy Angliában hallott mondás ugrik be...
Ha úgy érzed hogy senki sem szól hozzád, hogy egyedül vagy a világon, hogy senkinek sem vagy fontos, és az életed egy merő unalom... ne add le az adóbevallásod, és mindez megváltozik
:)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.13. 16:38:39

@((Adam)): Ez jó! Tudtam, hogy a Monty Phyton hazájában nagyon bölcs emberek laknak. ;)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.13. 16:45:16

@én már a fény gyermeke vagyok: A párhuzam megtisztelő, köszi. :)
Tudod, ez a vers azért került elő a poros fiók mélyéről, mert sajnos az élethelyzet még mindig aktuális, meg az adóbevallás is...
Ígérem, ha az átlagembert felveti a jólét, s mindenki úgy érzi, az adófizetés, egy örömáldozat jól működő országunk oltárán, írok egy dicshimnuszt! ok? ;)
Ha friss finomságokra vágysz, lapozz tovább, pl. ide, ezt egész sokan szerették:
copywrite.blog.hu/2013/05/08/hentes_kesles

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.13. 16:48:01

@ChPh: Jól tetted, nem is szabad az ilyen fincsiségeket sokáig halogatni, mert a végén még elfelejted, aztán lesz kapsz.
Én most próbálom vadászni a papírokat (erről is jutott eszembe a vers), s előreláthatólag lesz még mivel támogatni a központi költségvetést. Ez van!

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2013.05.13. 17:44:23

Amúgy kajak nem értem, tavaly voltam két hónapig munkanélküli aztán dolgoztam dec 31.-ig folyamatosan, most ezen mit valljak be?Mivel húzom le vajon a zállamot?De azért leküldenek x papírt amiből y-ont visszaküldtem.:-)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.13. 18:38:49

@Mojzes Pál: Szerintem Magyarországon az adóbevallás intézménye nem nagyon működik. Akik alkalmazottak, azoknak úgyis látják mi folyt be, akik meg egyébbel foglalkoznak, azok hülyék lesznek bevallani. Ez is kicsit olyan, mint a trafipax. Hátha fennakad valaki, akit meg lehet büntetni. Meg persze azoknak is jó, akiknek nyomdája van, képzeld el, mennyiért jön ki az a sok szép nyomtatvány. ;)
süti beállítások módosítása