HTML

Ezmiez?

"A legnagyobb utazást az cselekedte a Földön, aki legmesszebb bírt távozni a saját állatiságától." Gárdonyi Géza

Ti is megmondtátok

  • mokevar: @Ianas: Én már régóta azon a véleményen vagyok, hogy országot vezetni valóban hozzáértő, tapasztal... (2014.12.07. 23:07) Te miért is tüntetsz?
  • mokevar: @Littlewood: Igen, a Budapesti Slam klubban szoktam, amit a Kolorban tartanak. Ez azt hiszen, febr... (2014.04.03. 13:08) Venni vagy nem venni

Ha már unod a bulvár bullshit-et

2013.09.02. 18:12 mokevar

A céda halála

Címkék: vers prosti

Puha bársonyfészekben ült a céda,

Kezén gyémántfény ragyogott,

Szájában oly sok férfi íze után,

Érezte,

Köpnie kéne egy nagyot.

Mosolya mézként terül széjjel,

Plasztikkal megtelt ajkakon,

Álmodni nem mer,

Mert fél,

Eljönnek érte egy napon.

A szépség oltárán feláldozta,

A becsület olcsónak tartott rongyait,

A ma leánya élni vágyott,

S pénzzé tette,

A bájait.

Megvetve bök a dolgozóra,

Az anyát fitymálva neveti,

A munka nem nemesít rajta,

S ki használta,

Gyorsan leveti.

Telt bankszámlája gyönyört ad néha,

De apadó keblébe kés merül,

Meddig, mondd meddig, te Céda,

Hiszed, hogy a sorsod,

Elkerül?

erotic-88281_640.jpg

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://copywrite.blog.hu/api/trackback/id/tr565489081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.09.02. 23:18:48

Repedt tükrénél állt a Céda:
"Hajamnak árja még veres,
miért, hogy már a régi léha
seregből már senki sem keres?
Ölem még izzó csókra éhes,
mellem rózsája még kemény..."
S az ablakon röhögve lépett
be az utolsó vőlegény"

www.sztaki.hu/~blb/irodalom/faludy/villon/halaltanc.html

átirat vagy véletlen?:)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.09.03. 10:53:13

@Littlewood: Imádom Villont, ha erre gondolsz, s a Halaltánc ballada az egyik kedvencem. :) Nem akartam plagizálni, átírni, vagy ilyesmi, egyszerűen ilyenre sikerült, tény, hogy van benne párhuzam, persze Villoné 1000szer jobb.

A vers sztorija annyi, hogy nagyon felbosszantottam magam egy poszton (egy hivatásos prosti írta, ők is írnak blogot újabban, mert már ők is büszkék) és a hozzá kapcsolódó kommenteken. Mérgemet rímfaragásban vezettem le.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.09.03. 11:05:46

@mokevar: Van, hogy tudat alatt hat. Főleg, ha nagy kedvenced.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.09.30. 18:47:01

Lehet érdeklődni, hogy melyik blog csapta ki a biztosítékot?

(Sajnos máshoz nem tudok hozzászólni, a vers nem a kedvenc műfajom, a mondanivalóval meg nem értek egyet)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.09.30. 22:39:50

@Ivonn88: Már nem emlékszem biztosan, de talán prostivagyok.blog.hu
Tudom, egyszerűen elkerülhető a bosszankodás, ha az ember nem olvas ilyesmit, de igyekszem nyitott lenni más emberek gondolkodására, hát beleolvastam, mit írnak magukról a lányok.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.09.30. 22:44:05

@mokevar: gondolom, a kurvavagyok.blog.hu-ra gondolsz:) Csak azért, mert hasonló témában én is írok blogot.

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.09.30. 22:46:25

@Ivonn88: Lehet, hogy az volt.
Tényleg? Hű! Akkor örülnék, ha leírnád (ha van időd és kedved), miért nem értesz egyet a vers tartalmával.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.09.30. 22:54:27

@mokevar: Röviden: sztereotípiák és ehh, bocsi a kifejezésért, de "erkölcscsőszködés". A szexmunkás ábrázolása a versedben:

- plasztikázott száj
- "eldobta a becsületét" (de miért? Megvannak az elveim és a szerint élek. Többek között ezek az elvek azt is mondják, hogy ne szóljak bele mások életébe, amíg azok nem zavarnak túl nagy mértékben vagy veszélyeztetnek másokat)
- "Megvetve bök a dolgozóra" - de miért tenné? Mellesleg ő is az, szexmunkás.
"Az anyát fitymálva neveti" - hasonlóan. Rengeteg szexmunkás egyben anya is btw.
"A munka nem nemesít rajta," - erkölcsök, megint?
"Meddig, mondd meddig, te Céda,

Hiszed, hogy a sorsod,

Elkerül?"

Nem tudom, mi a sorsom? A rossz tettek után a méltó büntetés?

Tudom, hogy ezt egyetlen blog egyetlen írója után írtad, de többek között azért is kérdeztem rá, hogy melyik blogból, mert ilyeneket simán vágnak az én fejemhez is, pedig nem igaz sem rám, sem valószínűleg a legtöbb szexmunkásra. Mivel benne vagyok a témában és erősen foglalkoztat is a dolog, érzékenyebben reagálok az átlagnál, így ha ilyesmit látok, ugrok, mert az én nézőpontomból az alábbi vers nagyjából az összes szexmunkásról szól. Ráadásul van is benne valami, mert kétlem, hogy a bloggerina postjaiból ezt mind kiolvastad volna. És tudom, vers. Viszont valahol mégis véleményt tükröz, amivel én nem értek egyet. És rohadtul elegem van, hogy magam körül csak ilyeneket látok (az öntudatos szexmunkások elbújtak a tumblr-re)

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.10.01. 11:24:59

@Ivonn88: Köszönöm, hogy leírtad amit gondolsz, nagyon értékelem.
Igen, erkölcscsőszös lett a vers, mert akkor éppen ezt éreztem, s ki kellett írni magamból. Ez is egy nézőpont, nem? :)

Sok rossz megítélésű szakma van a világom, aminek tagjait a többiek nem megfelelő viselkedése miatt ítélik el általánosságban. A Ti esetetek kicsit más, de azért hasonló, mint mondjuk a fentieké: politikusoké, ügyvédeké vagy épp a marketingeseké.
Ha az ember ilyen szakmát választ, kénytelen elfogadni a vele járó furcsa nézést is (én marketinges vagyok, hidd el, kb. megértem az érzéseidet). Ez vele jár. Mint szippantóssal a sz@r szag. Szerintem ne foglalkozz vele, hogy ki mit gondol rólatok, ha jól érzed így magad. Egy ilyen konzervatív, jobbára még a keresztény erkölcsökhöz ragaszkodó országban mint a mienk nem hiszem, hogy a mi életünkben sikerülni fog a szakmátokat jobb megítéléshez juttatni. Nézd meg a melegek ügyét, nekik sem egyszerű, sőt.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2013.10.01. 13:47:57

@mokevar: De gondolom, a te taktikád sem az, hogy csak úgy fogod magad, és elfogadod, hogy az emberek mindenfélét gondolnak a marketingesekről.
Ebben az esetben a verset te írtad, így gondolom, valamennyire tükrözi a véleményed. Visszafordítva a dolgot: te aztán tudhatnád, milyen az, ha az embernek olyan munkája van, amit mások elítélnek és lenéznek ;), bár azt hiszem, ez inkább hozzáállás kérdése, hogy mennyire gyorsan szeretünk ítélni.

Elgondolkodtam egyébként, hogy én mennyire ítélem meg hamar az általad felsorolt szakmákat, érdekes, hogy a marketingest először nem is értettem - lehet, azért, mert tanultam egy kis marketinget én is, lehet, hogy másért. Viszont érdekes, hogy pl. az ügyvédi szakmát néha kifejezetten zseniálisnak érzem, amolyan "vita magasfokon"-nak, bár lehet, az a pár Ügyvédek epizód volt rám ilyen hatással;). A politikát illetően pár éve jöttem rá, hogy miért is van szükség politikusokra: az egy dolog, hogy egy remek szakember elmagyarázza, hogy ezt vagy azt miért kéne csinálni, de az emberek az életben nem fogják megválasztani, mert a felét sem értenék a szakszövegnek, amit az illető lenyomna, ráadásul egy jó szakember nem feltétlenül tudja az embereket jól meggyőzni. (és amúgy is, a legtöbb ember nem szeret/nem tud gondolkodni)

Lehet, hogy ha ügyvéd vagy politikus lennék, éppen arról írnék blogot;), nem tudom, lehetséges, mert utálom a szeterotípiákat.

Mindenesetre ha érdekel a téma, nézz rá a blogunkra:)
süti beállítások módosítása